ولوته یکی از انواع سس تک نفره فرانسوی است که از کره، آرد و استاک درست می شود. ولوته یک سس پخت و پز خوش طعم و خوش طعم است که از جوشاندن استخوان ها، گیاهان و سبزیجات معطر برای چند ساعت ایجاد می شود.

Velouté شبیه بشامل است، زیرا سس سفیدی است که با روکس غلیظ شده است، اما به جای شیر، مایه اصلی آن را تشکیل می دهد.

آب مرغ متداول‌ترین انتخاب است، اما می‌توانید از سایر آب‌های سفید مانند گوشت گوساله یا ماهی نیز استفاده کنید.

یک وعده 2 اونس (60 میلی لیتر) از ولوت مرغ تقریباً حاوی است.

Velouté با کره، آرد و آب مرغ، گوشت گوساله یا ماهی درست می شود. این سس و مشتقات آن بسیار متنوع است و معمولاً به عنوان آبگوشت روی گوشت یا سبزیجات سرو می شود.

سس

اسپانیول که با نام دیگر سس قهوه‌ای نیز شناخته می‌شود، یک سس غنی و تیره فرانسوی است که از آب غلیظ شده گوجه‌فرنگی پوره‌شده و میروپوکس (ترکیبی از هویج، پیاز و کرفس سرخ‌شده که به‌عنوان پایه استفاده می‌شود) تهیه می‌شود.

مانند ولوته، اسپانیول نیز از روکس و استاک به عنوان مواد اصلی استفاده می کند. با این حال، به جای روکس و استاک سفید، از استاک قهوه ای و روکس قهوه ای استفاده می کند.

استاک قهوه‌ای از استخوان‌های گوشت گاو یا گوساله که تفت داده شده و جوشانده شده‌اند تهیه می‌شود، در حالی که روکس قهوه‌ای آرد و کره‌ای است که به اندازه کافی پخته شده است تا کره قهوه‌ای شود. این مواد به اسپانیول طعمی غنی و پیچیده می دهند.

یک وعده 2 اونس (60 میلی لیتر) اسپانیول ارائه می دهد.

از آنجایی که اسپانیول و سس های مشتقات آن معمولاً سنگین و غلیظ هستند، معمولاً در کنار گوشت های تیره مانند گوشت گاو یا اردک سرو می شوند.

اسپانیول یک سس قهوه‌ای پایه است که از روکس قهوه‌ای، استاک قهوه‌ای، گوجه‌فرنگی پوره‌شده و میپوکس تهیه می‌شود. طعم غنی و پیچیده آن به خوبی با گوشت های تیره مانند گوشت گاو و اردک جفت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *