تایلندی ها برنج فجر طارم محلی را به دریا ریختند

در آینده قابل پیش بینی، انتظار می رود برنج فجر طارم محلی جزء اصلی رژیم غذایی آسیایی باقی بماند. برنج همچنین نقش مهمی در رژیم غذایی آفریقایی در آینده ایفا خواهد کرد.

آفریقا به دلیل افزایش ترجیحات مصرف کنندگان و افزایش جمعیت، برنج بیشتری را طلب خواهد کرد. زنان آفریقایی پخت برنج را راحت‌تر از غلات، ریشه و غده‌های درشت می‌دانند که منبع اصلی تامین کالری در آفریقا هستند.
در نتیجه، اطمینان از اینکه عرضه کافی برنج برای پاسخگویی به این تقاضای رو به رشد در دسترس است، همواره مورد توجه بوده است. انتظار می رود تا سال 2030، سهم کل غلات به 18 درصد برسد که عمدتاً به دلیل افزایش تجارت برنج است.

با این حال، برنج همچنان یک کالای کمیاب خواهد بود. آسیا مازاد برنج قابل توجهی دارد. هند، ویتنام و تایلند پیشتاز تجارت جهانی برنج خواهند بود.

 

پیش‌بینی می‌شود میانمار و کامبوج در صادرات برنج گسترش پیدا کنند، در حالی که صادرات چین بیش از سال‌های 2010-2016 ادامه خواهد داشت.

در مجموع، 110000 رقم مختلف برنج در سطح جهان کشت می شود، اما تنها گونه های Oryza sativa و Oryza glaberrima به طور گسترده کشت می شوند. Oryza sativa نیز برنج آسیایی است و Oryza glaberrima برنج آفریقایی است.

Oryza sativa در سراسر جهان کشت می شود. با این حال، Oryza glaberrima منحصراً در آفریقا کشت می شود. Oryza sativa به زیرگونه های ایندیکا که برنج دانه بلند تولید می کند و برنج ژاپونیکا با دانه گرد طبقه بندی می شود.

برنج ژاپنیکا عمدتاً در چین، کره، اتحادیه اروپا، استرالیا، تایوان، روسیه، ژاپن، ترکیه و ایالات متحده آمریکا کشت و مصرف می شود. گونه های برنج از جنس ایندیکا به طور گسترده در سراسر آسیا رشد می کنند.

علاوه بر این، این گونه ها شامل انواع معطر هستند که با قیمتی عالی به فروش می رسند. گونه های معطر پیشرو عبارتند از تایلندی هوم مالی، هندی (هاریانا و پنجاب) و باسماتی پاکستانی (پنجاب).

باسماتی، جیوتی، جوها، پوسا، ناوارا، پونی، جایا، سونا ماسوری، بولی، پالاکاد ماتا، کالاجیری (معطر) و غیره به طور گسترده در هند کشت می شوند. انواع رنگی شامل موارد زیر است: برنج قرمز هیمالیا. جیوتی، برنج ماتا، کایرالی، آشا،