مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که لوله های PVC و PE از جمله لوله پلی اتیلن 4 اینچ اصفهان جایگزین های بهتر و سازگار با محیط زیست برای لوله های ساخته شده از سایر مواد مانند بتن یا آهن هستند و جامعه ما از مزایای آن بهره می برد.

ارزیابی چرخه حیات (LCAs) پلی اتیلن و پی وی سی برای ارزیابی اثرات زیست محیطی مرتبط با تمام مراحل عمر محصول آنها انجام شده است: از استخراج مواد خام از طریق پردازش مواد، ساخت و توزیع تا استفاده نهایی، تعمیر، نگهداری، و دفع یا بازیافت.

به عنوان مثال، در سال 2017، ارزیابی چرخه حیات لوله های آب و فاضلاب PVC و تجزیه و تحلیل پایداری مقایسه ای مواد لوله منتشر شد.

این اولین بررسی جامع زیست محیطی سیستم های لوله کشی زیرزمینی در آمریکای شمالی بود.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که لوله‌های PVC مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی را برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب برای پروژه‌های شهری و شهری فراهم می‌کنند.

لوله

مطالعاتی مانند اینها روی PVC یا PE ثابت می کند که سیستم های لوله پلاستیکی از نظر ایجاد لوله کشی پایدار برای زیرساخت های آب و فاضلاب مزایای اساسی دارند:

قابل بازیافت و استفاده مجدد، بادوام و طولانی مدت و مقاوم در برابر خوردگی. تخمین زده می شود که لوله های PVC و PE می توانند بیش از 100 سال عمر کنند.

خوردگی یکی از بزرگترین مشکلات مرتبط با سیستم های لوله کشی فلزی است. هم در داخل و هم در خارج لوله رخ می دهد و بر راندمان هیدرولیک تأثیر می گذارد.

بسیاری از شهرها در تلاش برای کاهش سرعت زنگ زدگی و گودال، آب خود را تصفیه می کنند.

برخی دیگر جایگزین های گران قیمت مانند حفاظت کاتدی، پوشش پلاستیکی یا آستین را با هدف افزایش عمر لوله ها انتخاب می کنند، اما نمی توانند از افزایش هزینه های تولید و نگهداری جلوگیری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *