کود ازت تهران مشهد اصفهان

انواع مختلف کودهایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیر شگفت انگیزی در رشد بهتر گیاهان و درختان و همچنین ارائه محصولات بیشتر و مرغوب تر دارند و یکی از پرکاربردترین این کودها که میزان فروش بالایی دارد، کود ازت است؛ به عنوان مثال کود ازت تهران که از بهترین نمونه های این محصول به شمار می رود، در اکثر شهرهای کشور مانند مشهد و اصفهان طرفداران بسیار زیادی دارد.

قیمت کود ازت

قیمت کود ازت استفاده از کود در اغلب خاک ها به منظور تامین نیتروژن مورد نیاز گیاه یا درخت است و بسیاری از کشاورزان ترجیح می دهند از کود ازت برای باغات و زمین های زراعی استفاده کنند زیرا قیمت این نوع کود نسبت به بسیاری از کودهای نیتروژن دار دیگر مانند سولفات آمونیوم ارزانتر است.

قیمت کود ازت مانند سایر کودهای شیمیایی تحت تاثیر قیمت های جهانی و نرخ ارز می باشد زیرا یکی از فراورده های صنایع پتروشیمی است و نوسان قیمت این محصولات باعث گرانتر یا ارزانتر شدن قیمت کود ازت می شود.

در حال حاضر تعداد زیادی شرکت تولیدی کود ازت در کشور فعالیت می کنند و به همین علت تفاوت هایی در کیفیت این محصول وجود دارد و بنابراین قیمت آن در مراکز فروش و عرضه یکسان نیست.

با وجود این که بخش عمده ای از کود ازت مورد نیاز بازار، توسط شرکت های داخلی تامین می شود اما نمونه های وارداتی نیز با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند و در هنگام خرید باید در مورد تضمین کیفیت آنها توجه خاصی صورت بگیرد.

متناسب بودن میزان عرضه و تقاضای کود ازت نیز تاثیر زیادی بر قیمت روز این محصول دارد؛ افزایش بی رویه صادرات یا کاهش عرضه این نوع کود می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.

اگر می خواهید از آخرین قیمت های کود ازت داخلی یا وارداتی آگاهی پیدا کنید و آنها را به صورت عمده ای سفارش دهید، می توانید از طریق همین مرکز اقدام کنید تا محصولاتی با کیفیت عالی و زیر قیمت بازار برایتان ارسال شود.

کود ازت مشهد

کود ازت مشهد استان خراسان رضوی از قطب های اصلی تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به شمار می رود که از جمله آنها می توان به گندم و جو اشاره کرد؛ به دلیل گسترش روزافزون کشاورزی در این منطقه، نیاز به انواع کودها نیز افزایش پیدا کرده است و به همین علت شرکت های زیادی در زمینه تولید کود ازت مشهد فعالیت می کنند.

کود ازت مشهد در استان های اطراف نیز طرفداران زیادی دارد؛ به عنوان مثال می توان خراسان جنوبی را نام برد که از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران ایران و جهان به شمار می رود و بسیاری از کشاورزان این منطقه متقاضی خرید کودهای تولید شده در مشهد از جمله کود ازت هستند زیرا هزینه حمل و نقل کمتری به همراه دارد.

کودهای ازت مشهد با درصدهای متفاوتی از نیتروژن و سایر مواد اولیه عرضه می شوند، بنابراین هر مشتری می تواند با توجه به نیاز زمین زراعی خود، بهترین نوع را انتخاب کند؛ علاوه بر این کودهای سولو تولید شده در این شهر نیز کیفیت بسیار خوبی دارند که از جمله آنها می توان کود سولو پتاس، فسفر و منیزیم را نام برد.

بسیاری از کسانی که به تجارت کود شیمیایی می پردازند توجه خاصی به محصولات تولید شده در مشهد دارند زیرا از لحاظ قیمت و کیفیت بسیار مناسب می باشد؛ صادرات کود ازت این شهر به کشورهای مختلفی از جهان انجام می شود و از اصلی ترین بازارهای تجاری این نوع کود می توان به عراق، هند و پاکستان اشاره کرد.

کود ازت سفید

کود ازت سفید کود ازت سفید که با نام های دیگری همچون کود پودری سفید و کود شکری نیز شناخته می شود، یکی از پرفروش ترین انواع کودهای ازت موجود در بازار است که نمونه های مختلفی دارد و از معروف ترین آنها می توان به کود اوره اشاره کرد.

این نوع کود از جهات مختلفی مورد توجه کشاورزان یا گلخانه داران قرار می گیرد؛ از نظر قیمت، کود ازت سفید از ارزانترین کودها به شمار می رود، بنابراین خرید آن باعث کاهش هزینه ی رشد گیاه و حاصلخیزی خاک می شود.

از طرفی کود ازت سفید، اکثر مواد معدنی و آلی مورد نیاز برای رشد گیاهان و درختان را دارا می باشد، بنابراین می توان در زمین های کشاورزی، گلخانه ها و باغچه یا حتی برای گل ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی از آن استفاده کرد.

این کود را می توان قبل از شروع مرحله کشت به خاک اضافه کرد تا کمبود نیتروژن، فسفر و پتاسیم آن جبران شود یا این که بعد از کشت و در مرحله رشد، به صورت محلول پاشی به گیاه تزریق کرد.

البته در مورد میزان استفاده از کود ازت سفید برای هر گیاه و درخت باید دقت لازم صورت بگیرد زیرا استفاده ی بیش از حد استاندارد این کود ممکن است مقاومت گیاه را در مقابل عوامل بیماری زا کاهش دهد.

کود ازت مایع

کود ازت مایع در بازار فروش کودهای شیمیایی، انواع مختلفی از کود ازت به صورت مایع و جامد عرضه می شود که هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارند اما تفاوت کود مایع و جامد چیست و بهتر است که کدام مورد را انتخاب کنیم؟

ساختار و ترکیبات کود ازت مایع مشابه با کود جامد است و سه عنصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر مورد نیاز تقویت و رشد گیاه را تامین می کند، ضمن این که ممکن است عناصر دیگری را با درصدهای مختلف داشته باشد که روی بسته بندی محصول درج شده است.

طریقه ی استفاده از کود ازت مایع با جامد متفاوت است؛ کود مایع با غلظت بالا به مشتریان ارائه می شود و باید طبق دستورالعمل مشخص شده روی بسته بندی با آب رقیق شود و سپس برای تغذیه گیاه مورد استفاده قرار بگیرد.

کود ازت مایع با سرعت بیشتری اثر مثبت خود را روی گیاه یا هر محصول کشاورزی دیگر نشان می دهد زیرا کود مایع به صورت مستقیم به گیاه تزریق می شود اما کود جامد، معمولا ابتدا به خاک افزوده می شود تا مورد استفاده گیاه قرار بگیرد.

در مورد قیمت کودهای ازت مایع و جامد می توان گفت قیمت کود مایع نسبتا گرانتر است؛ البته با توجه به این که برندهای مختلفی از نمونه های داخلی و خارجی این محصول وجود دارد، می توان بهترین نوع را از لحاظ قیمت خریداری کرد.

معمولا کود ازت مایع در بسته بندی هایی با وزن های پایین به فروش می رسد اما وزن بسیاری از کودهای ازت جامد بالاتر است؛ تاریخ مصرف یا انقضاء کود ازت مایع نیز اهمیت زیادی دارد و باید در هنگام خرید و استفاده مورد توجه قرار بگیرد.