مرمر نوعی سنگ دگرگونی است. خانواده‌های اصلی سنگ مرمریت دهبید اسپایدر شامل سنگ آهک و یا دولوستون است. برای درک خواص سنگ مرمر، درک منشأ گسترده تر آن مفید است.

سنگ‌های دگرگونی، در کنار سنگ‌های آذرین و سنگ‌های رسوبی، بخش بزرگی از پوسته زمین را تشکیل می‌دهند. سنگ مرمر یکی از رایج ترین شکل های سنگ دگرگونی است.

والدین آن سنگ آهک و دولوستون هر دو سنگهای رسوبی هستند. سنگ آهک و دولوستون هر دو سنگ های ریزدانه هستند و ترکیب بالایی از کربنات کلسیم دارند.

مرمر نوعی سنگ که از سرپانتین، دولومیت، سنگ آهک و کلسیت تشکیل شده است. با این حال، سطوح این رسوبات می تواند متفاوت باشد.

تمام سنگ مرمر در درجه اول با کربنات کلسیم، ترکیب شده با اکسید اسیدی ساخته شده است. سطوح مختلف این مواد معدنی منجر به رنگ های مختلف مرمر و خواص کمی متفاوت می شود.

سنگ

سنگ مرمر مانند سایر اشکال سنگ های دگرگونی از ترکیبی از دما و فشار بالا به وجود می آید. ماگمای مذاب در زیر پوسته زمین جریان دارد.

مواد معدنی جداگانه با هم ترکیب می شوند و سنگ مرمر را تشکیل می دهند. گاهی اوقات حرکت صفحات تکتونیکی شرایط و اصطکاک مناسب را برای تشکیل سنگ مرمر فراهم می کند.

اگرچه سنگ‌های دگرگونی مانند سنگ مرمر بسیار فراوان هستند، تقاضای بالای سنگ مرمر باعث می‌شود که سنگ مرمر گران‌تر از بقیه خانواده‌اش باشد. سنگ مرمر به دلیل زیبایی و کاربرد گسترده آن بسیار ارزشمند است.

الگوها و رنگ های متغیر سنگ مرمر نیز به هزینه بالای آن می افزاید. اگرچه سنگ مرمر به عنوان یک سنگ نرم طبقه بندی می شود، اما به دلیل دوام نسبی آن در خانه ها ارزشمند است.

سنگ مرمر به طور گسترده در هر دو بخش تجاری و مسکونی استفاده می شود. محبوب ترین کاربرد سنگ مرمر، کانترها و پس از آن کفپوش مرمر است.

سنگ مرمر ظاهری کلاسیک و ظریف دارد که بسیاری آن را دوست دارند. سنگ مرمر همچنین برای پشت برخی از بهترین ساعت های لوکس استفاده می شود.

البته سنگ مرمر تقریباً در تمام تاریخ بشر برای اهداف تزئینی از جمله مجسمه ها و بناهای تاریخی استفاده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *