در قرون وسطی بود که کاشی های تزئینی و سرامیک کف تراس در اروپا رایج شد. آنها ابتدا از اسپانیا، در زمان مورها، و سپس به کشورهای همسایه گسترش یافتند و در نهایت به بقیه اروپا گسترش یافتند.

کاشی‌ها گران بودند و فقط توسط ثروتمندانی که می‌توانستند از آن استفاده کنند، به ویژه خانواده‌های سلطنتی، کلیساها و مؤسسات کلیسایی.

کاشی های Encaustic در اروپا رایج شد. اینها از چند رنگ خاک رس ساخته می شدند، سپس شکل می گرفتند و با هم پخته می شدند تا الگوهایی را تشکیل دهند.

این طرح نه تنها روی سطح بود، بلکه دقیقاً از ضخامت کاشی عبور می کرد و طرح را بادوام می کرد و به راحتی از بین نمی رفت.

کاشی های رنگ شده نیز در قرون وسطی اروپا رایج بود. باز هم، بسیاری از اینها در کلیساها و دیگر مؤسسات مذهبی استفاده می شد.

کاشی‌ ها با صحنه‌ هایی از کتاب مقدس نقاشی شدند و به نوعی «انجیل» تبدیل شدند که افراد بی‌سواد می‌توانستند بخوانند.

سرامیک

کاشی های حروف یکی دیگر از انتخاب های محبوب بود و اغلب برای ایجاد متون مسیحی در کف کلیسا استفاده می شد.

کاشی‌ها تا قرن 1600 و پس از آن محبوب ماندند. در قرن های 17 و 18، هلند با کاشی های Delftware خود به مرکز مهم کاشی های تزئینی تبدیل شد.

کاشی‌ های دلفت‌ور به دلیل رنگ‌های آبی کبالتی و سفیدشان معروف بودند. کاشی های دلفت در اروپا و سراسر جهان، از جمله در مستعمرات آمریکا، محبوب بودند.

مستعمره نشینان به کاشی های دلفت دستور دادند تا از کاشی های تزئینی در اطراف شومینه ها و حتی دیوارهای خانه هایشان استفاده کنند.

انقلاب صنعتی به دلیل انتقال به فرآیندهای تولید جدید، به جای اینکه همه چیز را با دست تولید کند، به خوبی شناخته شده است. این دوران نوآوری های تکنولوژیکی، به ویژه در بریتانیا بود.

بریتانیایی‌ها از فرآیند تولید برای تولید انبوه کاشی‌های سرامیکی استفاده می‌کردند که باعث می‌شد آن‌ها برای طبقه متوسط مقرون به صرفه‌تر باشند.

کاشی‌های دست‌ساز و رنگ‌آمیزی شده هنوز هم محبوب بودند، اما تولید انبوه کاشی‌های سرامیکی به مردم کمک کرد تا از زیبایی ماندگار آن‌ها لذت ببرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *