یکی از مزایای شناخته شده شوینده صورت ویتامین سی برای پوست شما این است که بهبود زخم را تسهیل می کند.

برخی از مطالعات می گویند که ویتامین C حتی می تواند روند بهبودی را در صورت استفاده موضعی تسریع کند.4 در واقع، محققان دریافته اند که ویتامین C موضعی به طور قابل توجهی بر روی پوست شما موثرتر از مصرف آن است.

مجموعه ای از فواید با بهبود زخم متوقف نمی شود.

همانطور که اشاره کردم، از تولید کلاژن پشتیبانی می کند، پوست پیر را تغذیه می کند، آسیب های پوستی را ترمیم می کند، از عیوب جلوگیری می کند و موارد دیگر.

در دنیای مراقبت از پوست، ویتامین C یک عنصر رایج در اکثر کرم های ضد آفتاب است. پوست ما در طول زندگی اشعه های مضر فرابنفش خورشید را جذب می کند.

شوینده

این اشعه ها می توانند باعث پیری زودرس پوست شوند که به صورت چین و چروک، لکه های کبدی، پوست چرمی و حتی بیماری های پوستی جدی تر ظاهر می شود.

از آنجایی که ویتامین C یک جنگنده رادیکال های آزاد است، محافظت در برابر اشعه های مضر فرابنفش را تسهیل می کند.

با این حال، به عنوان مانعی در برابر آنها عمل نمی کند. فواید ویتامین C در ضد آفتاب ها این است که آسیب رادیکال های آزاد به کلاژن در پوست شما را کاهش می دهد و با کاهش آسیب اکسیداتیو از ترمیم سلول های پوست پشتیبانی می کند.

آیا پوست شما دارای لکه هایی تیره تر از سایر نواحی است؟ این هیپرپیگمانتاسیون نامیده می شود و به دلیل افزایش ملانین، رنگدانه طبیعی که به پوست، مو و چشم شما رنگ می دهد، ایجاد می شود.

افزایش ملانین به دلیل عوامل متعددی مانند قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عدم تعادل هورمونی، سن و التهاب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *