محتوای فیبر بالای عناب خشک امسالی ممکن است به بهبود هضم کمک کند. حدود 50 درصد کربوهیدرات موجود در میوه از فیبر است که به دلیل اثرات مفید گوارشی آن شناخته شده است.

میوه های عناب کوچک و شیرین هستند. خشک شده، بافت جویدنی و طعمی شبیه خرما دارند.

این ماده مغذی به نرم شدن و حجیم شدن مدفوع شما کمک می کند. در نتیجه حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش شما را تسریع می کند و یبوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این، عصاره عناب ممکن است به تقویت پوشش معده و روده شما کمک کند و خطر آسیب ناشی از زخم، آسیب و باکتری‌های مضری را که ممکن است در روده شما وجود دارد، کاهش دهد.

در یک مطالعه، عصاره پلی ساکارید عناب پوشش روده موش های مبتلا به کولیت را تقویت کرد که علائم گوارشی آنها را بهبود بخشید.

در نهایت، فیبر موجود در عناب ممکن است به عنوان غذا برای باکتری های مفید روده شما عمل کند و به آنها اجازه رشد و غلبه بر باکتری های مضر را بدهد.

برای اکثر مردم، میوه عناب برای خوردن بی خطر است.

با این حال، اگر از داروی ضد افسردگی ونلافاکسین یا سایر مهارکننده‌های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SSNRIs) استفاده می‌کنید، باید از عناب اجتناب کنید، زیرا ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد.

علاوه بر این، یک مطالعه روی موش نشان داد که عصاره میوه ممکن است اثرات برخی داروهای تشنج از جمله فنی توئین، فنوباربیتون و کاربامازپین را تقویت کند.

اگر هر یک از این داروها را مصرف می کنید، ممکن است بخواهید قبل از افزودن میوه عناب به رژیم غذایی خود، هر گونه نگرانی احتمالی را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

در حالی که میوه های عناب به طور کلی بی خطر هستند، ممکن است با داروهای تشنج فنی توئین، فنوباربیتال و کاربامازپین و همچنین ونلافاکسین و سایر SNRI ها تداخل داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *