درخت لیمو ترش جهرم مکان های آفتابی را ترجیح می دهد. در خاک های لومی، با زهکشی خوب و مرطوب با دامنه pH وسیع رشد می کند.
مکان زیستگاه طبیعی اصلی C. limon به طور دقیق مشخص نیست [1،21]. با این حال، C. limon بومی شمال غربی یا شمال شرقی هند در نظر گرفته می شود.
C. limon عمدتا به عنوان یک گونه کشت شناخته شده است. از قرن سوم میلادی در جنوب ایتالیا و از سال 700 میلادی در عراق و مصر کشت می‌شود. اعراب C. limon را به اسپانیا وارد کردند، جایی که از سال 1150 در آنجا کشت می شود.

اکتشافات مارکوپولو همچنین را در سال 1297 به چین آورد. همچنین یکی از اولین گونه های جدید بود که کریستف کلمب به شکل دانه به چین آورد. قاره آمریکای شمالی در سال 1493.

در قرن نوزدهم، تولید تجاری در سراسر جهان در فلوریدا و کالیفرنیا آغاز شد. امروزه ایالات متحده بزرگترین تولید کننده C. limon است. ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین و برزیل نیز نقش مهمی دارند.

با فشار سرد قسمت‌های بیرونی تازه  یک اسانس به دست می‌آید – روغن لیمو  این روغن بی رنگ یا زرد است و دارای رایحه مشخص و قوی لیمو است.

این ماده خام دارویی محسوب می شود. تک نگاری های آن، با عنوان  در فارماکوپه اروپایی 9 [22]، فارماکوپه آمریکایی [23]، و در فارماکوپه آیورودا هند [24] موجود است.
یکی دیگر از مواد خام دارویی که از C. limon به دست می آید، قسمت بیرونی مزوکارپ یعنی فلادو است. یک تک نگاری با عنوان “Citrus  را می توان در نسخه های قدیمی تر فارماکوپه فرانسوی، به عنوان مثال، در ویرایش دهم آن از سال 1998 یافت.

میوه تازه رسماً برای استفاده در گیاه درمانی و هومیوپاتی در آلمان فهرست شده است. با توجه به مونوگراف های کمیسیون D آلمان برای داروهای هومیوپاتی، میوه های تازه C. limon را می توان برای درمان خونریزی لثه و بیماری های ناتوان کننده استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *