بیشترین استفاده از شاخص برای اندازه گیری ارزش یک فرش نگین فیروزه کاشان تعداد گره است.

با این حال استفاده از آن به عنوان تنها عامل ساده انگارانه است.

در واقع کافی است به عنوان مثال در نظر بگیریم که گرانبهاترین فرش نگین فیروزه کاشانها آنهایی هستند که ساخت قدیم هستند و یا در روستاهای دورافتاده توسط جمعیت عشایری ساخته شده اند و بنابراین در هر دو مورد تراکم گره کم است.

 

تعداد گره ها شاخص کیفیتی است به خصوص در مورد فرش نگین فیروزه کاشان های ایرانی که به تازگی تولید شده اند، زیرا ارزش فرش نگین فیروزه کاشان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به عنوان مثال، در دقیق ترین و با ارزش ترین نمونه های فرش نگین فیروزه کاشان ایرانی تبریز از 800000 تا 1000000 گره در هر متر مربع صحبت می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، با این حال، ما باید بسیار مراقب باشیم، زیرا نمونه هایی با چگالی گره بسیار بالا از چین، هند، پاکستان وجود دارد که با این حال کیفیت پایینی دارند.

 

برخی از فرش نگین فیروزه کاشان ها دارای یک عدد، یک تاریخ هستند که به قرار دادن فرش نگین فیروزه کاشان در دوره تاریخی صحیح کمک می کند.

رمزگشایی صحیح قدمت فرش نگین فیروزه کاشان های شرقی بسیار دشوار است: شما باید سیر تحول نقوش و نمادها را در طول زمان، سبک تزئینات، رنگدانه ها و مواد مورد استفاده در دوره های مختلف تاریخی مطالعه کرده باشید.

 

همانطور که قبلاً گفتیم یکی از پرکاربردترین روش ها برای تشخیص فرش نگین فیروزه کاشان های شرقی بر اساس منطقه مبدا، اقوام و شهرها و جمعیت های تولید کننده آن است.

فارس یا ایران کنونی مسلماً مهد سنت نساجی هنر فرش نگین فیروزه کاشان است. از شناخته شده ترین و با ارزش ترین فرش نگین فیروزه کاشان های ایرانی می توان به موارد زیر تاریخچه فرش نگین فیروزه کاشان های نامنظم: منشا، طرح و کاربردها

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *